İç Kontrol Nedir?

İç Kontrolün Tanımı

Kamu malî yönetiminin bir unsuru olarak iç kontrol, kamu idarelerinin malî işlem ve faaliyetlerine ilişkin tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin amacına ve mevzuatına uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için uygulanan malî yönetim, harcama öncesi kontrol ile harcama sonrası iç denetim faaliyetleridir.

İç Kontrolün Amacı

Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini,
Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,
Her türlü malî karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini
Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,
İç kontrol faaliyetlerinin nesnel risk yönetim analizlerine göre belirlenmiş en riskli alanlar üzerinde yoğunlaşmasını sağlamaktır.

BİRİM FAALİYET
RAPORLARI

PERFORMANS DEĞERLENDİRME RAPORLARI

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
RAPORLARI

Hassas Görevlere ulaşmak için TIKLAYINIZ.

Birim Kalite Komisyonunu Görmek İçin Tıklayınız

KYS-PL-001 – Vekalet Planı İçin Tıklayınız

KYS-PL-003 – 2024 Yılı Hedef ve Faaliyet Planı İçin Tıklayınız

Stratejik Plan İçin Tıklayınız